.

2012. március 8., csütörtök

Krumplis pogácsa

Már néhány napja árválkodik a hütő aljában néhány szem főtt krumpli. Nézegettem, mi is legyen a sorsa :) Megmértem, éppen 2o dkg volt. Hát pogácsa! Mindenki örömére :)

Hozzávalók:   
4dkg élesztő
1 dl tej
25 dkg finomliszt
25 dkg graham liszt
25 dkg zsír

2o dkg burgonya
2 tojás
1 mk cukor
pirospaprika
őrölt fekete bors

 
Az élesztőt a tejben 1 ek liszttel és a cukorral felfuttatjuk. A főtt, kihűlt burgonyát apró lyukú reszelőn lereszelem, majd a tojással, a zsirral, az élesztős tejjel es a két féle liszttel jól összedolgozom. Sóval, borssal es pirospaprikaval ízesitettem és simára gyúrtam. Langyos helyen, fél órán át kelesztem. Miután megkelt, 1 centi vékonyra nyújtom, négybe hajtom, majd ismét 1 centi vékonyra nyújtom. Kis pogácsaformával kiszaggatom, tepsibe teszem es újabb fél órán át kelesztem. Tojással bekenem a tetejét, előmelegített sütőben, közepes lángon, 30 perc alatt készre sütöm.

4 megjegyzés:

  1. Hogy is másként végezhetné a maradék főtt krumpli? Nagyon szeretem a krumplis sütiket, jó puhák. Ami nekem új, az a paprika. De kapható vagyok a kipróbálására:-)

    VálaszTörlés
  2. Megéri kipróbálni:)Paprikát én is most tettem először,egy ujítás volt,de nagyon jó lett.Javít a színén meg az ízén is.

    VálaszTörlés