.

2012. március 4., vasárnap

Töltike

Régen soha nem ettem, nem is ismertem. Váradon ismertem meg, azóta a kedvencek közé
tartozik. A tavaly eltettünk néhány üveg szőlőlevelet, most ez került elő. Karalábé levélben is lehet készíteni, nagyon finom.

1 fej hagymát apróra vágtam, üvegesre pároltam
1 kg darált húshoz adtam, majd
1 tojást
1 kk sót
1o dkg rizset és
2 ek hideg vízzel jól összegyúrtam. Ezzel a töltelékkel töltöttem meg a szőlőleveleket. Nekem a 75o ml-es üvegben 32 drb szőlőlevél volt, a húsos tölteléket mind bele is töltöttem. Kuktába raktam a kis töltikéket, kaprot, csombort és 1 kk sót szórtam rá, majd annyi vízzel töltöttem fel, amennyi éppen ellepte. 3O percet főztem. Mikor megfőtt, 2 ek lisztet elkevertem egy merőkanál főzőlében, visszaöntöttem és néhány perc
alatt összefőztem. 1/2 citrom levével savanyítottam (savanyítani sóskával is lehet, vagy egressel is) tálaláskor tejfölt adtam hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése