.

2012. december 14., péntek

Narancsrudacskák

A Váncza Projektből most két teasüteményt választottam, természetesen karácsonyi ízvilágút. Először a narancsost mutatom meg, amit mindenki letesztelt már a családban.
A kandírozott narancshéj és a citrom héja ízletessé teszik. Igazi teamellé való csemege. Roppanós keksz, de másnapra már puhul és Mónika szerint minél többet áll, annál puhább.


3 kis tojás
25 dkg porcukor
2 kk vaj
30 dkg liszt
1/2 csom. sütőpor
10 dkg cukrozott, apróra vágott narancshéj (nálam kandírozott)
1 citrom reszelt héja

A tojásokat a porcukorral és a puha vajjal az eredeti recept szerint fél órát kell kavarni, de én a konyhai robotba tettem, 10 percet dolgoztattam. Hozzáadtam az ízesítő héjakat és a sütőporral elvegyített lisztet és itt kezdődött a baj. Na nem olyan nagy, de bosszantott. Egy nagyon puha tésztát kaptam, majdnem folyóst. Többször lisztet kellett adnom hozzá, hogy jól gyúrható legyen. Lisztezett deszkán fél centi vastagra nyújtottam, egy részét formákkal kivágtam, másik részéből rudacskákat sodortam, tetejüket késfokkal megnyomkodtam. Előmelegített sütőben, közepes lángon, 15 perc alatt megsütöttem.
  Végül kisült, meglett, finom lett, DE szerintem vagy két nagy tojást, vagy három kicsit kell tenni, mert én most nagyokat tettem és sok volt.
Tapasztalat. Viszont ha szeretitek a narancsos-citromos ízt próbáljátok ki! :-)

14 megjegyzés:

  1. Ahogy olvastalak nekem is az jutott eszembe hogy biztos sok volt a tojás. Nagyon mutatós, finom íze lehet a narancstól! Igazi nassolós apró süti!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megbírt így még egy kevés lisztet:-) Finom aromás.

      Törlés
  2. Nagyon szépek:) Én is készülök egy Mónikás sütivel:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyszerű Kati! Kíváncsian várom, hogy mit választottál:-)
      Köszönöm:-)

      Törlés
  3. Nagyon szépek lettek!!
    Biztos hogy a tojás volt nagy , mivel én általában negyedelem a recepteket ezért a tojást is mérem . 1 db tojásnak 5 dkg -ot számolok és ezt negyedelem.
    Egyébként a könyv szerint a receptekhez , mindig lehet pluszba lisztet hozzá rakni amennyit felvesz így írja.
    Látom hogy jó lett, semmi gond szerintem el is fogyott!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Láttam én, hogy nagyok a tojások és gondolkodtam is egy pillanatig, hogy tegyem-e bele mind a hármat, de végül jó lett az a lényeg:-)
      Elfogyott amit kitettem, de egy kis dobozzal elrejtettem karácsonyig. Remélem megéri az ünnepet:-)

      Törlés
  4. Jól néz ki, jó kis ropogtatnivaló! :) Így karácsony táján főleg aktuális a narancsos ízvilágával! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosan Hankka, direkt kiválasztottam:-). Jó ropogtatás közben arra gondolni, hogy ezt ették az őseink is, 1936-ban:-)

      Törlés
  5. De még mennyire hogy szeretem, tutira kipróbálom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fincsi kekszek, tea mellé tökéletes, de csak úgy nassolni is:-)

      Törlés
  6. Nagyon finomak lehettek, de vajon jól sikerült eldugni a maradékot, megéri az Ünnepeket? :-)))

    VálaszTörlés
  7. De aranyosak, imádom az ilyen kis sütiket! :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ropogtatósak:-) a gyerekek teába mártogatják, azonnal megpuhul ott.

      Törlés