.

2013. március 26., kedd

Házi müzli

Hétköznap minden reggel mielőtt oviba indulnánk, a fiam reggelije egy csupor tej és müzli. Mindig váltogatjuk, hogy ne legyen unalmas. 
Eddig mindig csak üzletből vásároltuk. Volt, hogy kész müzlit, volt, hogy külön magokat aztán itthon megvegyítettük.
A napokban egy kis csomagot kaptak az oviban, amiben egy gyereklap is volt. Miközben nézegettük, a fiam rámutatott egy oldalra :" Ezt eltudjuk készíteni!"- és el is készítettük.
Az alap a sült mézes zabpehely, amit aztán bármivel vegyíthetünk. Mindkét gyermeknek nagyon ízlett. Már a második adagot készítem, most csokidarával, rendelésre:-).

1 dl méz
1/2 dl olaj
20 dkg zabpehely
1 marék mazsola
10 dkg pirított mandula
1 marék aszalt sárgabarack
1 marék aszalt áfonya

A mézet és az olajat összemelegítettem és belekavartam a zabpelyhet.
Egy sütőpapíros tepsibe simítottam a masszát és közepes tűzön 15 perc alatt aranysárgára pirítottam.
Hagytam kihűlni, majd darabokra tördeltem. Hozzáadtam az aszalt gyümölcsöket és a pirított mandulát.
Magában is finom csemege.

12 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötlet, biztos hogy kipróbálom :-)

    VálaszTörlés
  2. Házi müzli, látod Bence tudja :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon fincsi lehet, mindenben a házi viszi a pálmát:)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Hajni, névnapod alkalmából sok szeretettel köszöntelek! :) A müzli tetszik, kipróbálós lesz nálunk is, ez egy új, jól hangzó variáció! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Boldog névnapot Neked is!:-)
      Ízleni fog, próbáld ki. Most vásároltam egy csomag vegyes aszalt gyümölcsöt a következő adaghoz:-)

      Törlés
  5. Nagyszerű kis recept ,ki fogom próbálni,mert nálunk is kedvenc reggeli a müzli.. is :)

    VálaszTörlés