.

2013. május 4., szombat

Madártej habot mikróba!

Tudom sokan ismerik ezt a módszert, de szerintem van még aki nem. Mostanig én is a hagyományos módon készítettem a madártejet, a habot. Olvastam, hallottam, hogy mikróban is lehet, de eddig nem próbáltam. Mondják, hogy a szükség törvényt bont, most valahogy ez volt.
A lányom három napos sátorozásról kell érkezzen haza. Telefonon közölte, hogy úgy megenne egy kis madártejet. Mit tesz ilyenkor egy jó anyuka? Nekifog készíteni.
Igen ám, de az idő rövid, a kicsit is le kell fektetni, a tejnek is ki kellene hűlni amire jön. Kerestem és találtam. Sok blogon Ottis-t említik, hogy tőle indult a mikróban készíthető hab. A blogján meg is találtam egészen egyszerűen leírva.

A madártej receptjét már régebb leírtam, itt megtalálhatjátok.


A habhoz 5 tojásfehérjét
         2 ek cukorral kemény habbá vertem, egy jénai tálban, majd betettem a mikróba 800 W-on 1,5 percre.
Mire lejárt az idő a hab kiemelkedett a tálból. Megnőtt, megfőtt saját gőzében. Vettem egy kanalat és az elkészített tej tetejére szaggattam.

Remélem látszik a képeken mennyire masszív lett a hab. Ahogy egyik blogon olvastam, még a gyertya is megállna benne:-)

27 megjegyzés:

  1. Nekem újat mutattál! Köszi, remek ötlet én is kipróbálom!!!

    VálaszTörlés
  2. Ez nekem is új! :) Szuper ötlet, köszi!

    VálaszTörlés
  3. Még én sem hallottam róla, majd kipróbálom.

    VálaszTörlés
  4. Ez nekem is új! Köszi!

    Margó

    VálaszTörlés
  5. Jól gondoltam, hogy megér egy posztot ez a hab:-) a hosszú főzési idő már a múlté ezzel a módszerrel!
    Örülök, hogy Nektek is tetszik:-)

    VálaszTörlés
  6. Zseniális! Ha valamit mindig is utáltam a madártej készítésénél, az a hab főzőcskézése...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokan vagyunk így ezzel, de próbáld ki így! Pillanatok alatt megvan.

      Törlés
  7. Most hallom először, nagyon tetszik. Nálad mindig tanul az ember lánya.

    VálaszTörlés
  8. nekem is új ! köszönöm :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdvözöllek Rita! Örülök, tégy majd egy próbát:-)

      Törlés
  9. De jó ötlet! Kipróbálom!

    VálaszTörlés
  10. Én sem ismertem ezt a mikrós verziót! Örök hála érte! A férjem nagy madártej imádó :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök Millye, hogy újat mutattam ezzel. Lényegesen lerövidíti az elkészítési időt.

      Törlés
  11. Nagyon jó, hogy feltetted, látom, sokan nem ismertük ezt a készítési módot! :) Legközelebb kipróbálom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is gondoltam Hankka, hogy lesz sikere. Örülök neki!

      Törlés
  12. Én is egy jó pár hónapja fedeztem fel a hab mikróba való készítését, és így jobban szeretem. :)

    VálaszTörlés
  13. Én is kipróbáltam mikróba,egész jó lett,kicsit esett össze,de legközelebb keményebb habot verek!
    Köszi az ötletet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, egy kissé visszaesik, de a hab erős marad, szépen lehet vágni. Örülök, hogy bevált! Időt spórolunk meg:-)

      Törlés
  14. Én is terjesztem, mert évek óta nem nyűglődöm a felvert hab főzésével, csak mikrózom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nagyon praktikus, megspóroljuk a drága időt:-)

      Törlés
  15. Köszönöm. Máris indulok kipróbálni. Üdvözlet Nektek.

    VálaszTörlés
  16. Én sem.ismertem ezt az elkészitést, de kipróbalom!!

    VálaszTörlés