.

2013. július 18., csütörtök

Kétségbeesett sütemény


"Ha kétségbeesett helyzetedben, amikor azt hiszed, hogy semmilyen valamirevaló sütit nem tudsz kreálni a hozzávalók hiányában, csak jól nézd meg, hogy mennyi mindent rejteget a konyhád! Ennek a sütinek ugyanis pontosan az a legkiválóbb tulajdonsága, hogy az alapanyagok variáció korlátlanok! A csokicsepp lehet fehér-, tej-, vagy étcsoki is- akár vegyesen használva. Az olajos magvak közül ízlésed szerint választhatsz diót, pekándiót, kesudiót, mandulát, akár földimogyorót. S ha ebből sincs elegendő a készletedben, akkor használhatsz összetört kukoricapelyhet, rizspelyhet, kókuszreszeléket, mazsolát vagy egyéb szárított gyümölcsöt."

     Egy kis ízelítő a Süti Éden receptkönyvből. Megnézhetitek, megrendelhetitek az alábbi linken:Kulturbutik


Hozzávalók:
10 dkg olvasztott vaj
10 dkg kristálycukor
5 dkg barna cukor
1 tk vanília aroma
1 tk szódabikarbóna
1/2 tk só
4 tojás (csak villával verd fel)
15 dkg liszt
8 dkg csokoládécsepp
10 dkg aprított olajos mag (nálam most mogyoró)

Az olvasztott vajhoz hozzákevertem a cukrokat, a szódabikarbónát, a sót, hozzáadtam a tojást, beleszórtam a liszt felét, a csokit és a mogyorót. Alaposan kikavartam, majd a maradék lisztet is hozzáadtam.
Kiskanállal diónyi halmocskákat rakosgattam 6-7 cm távolságra egy sütőpapíros tepsire. Előmelegített sütőben 175 fokon 10-12 perc alatt megsütöttem.
2 percet tepsiben hagytam kihűlni, majd rácsra téve hagytam teljesen kihűlni.

Megj:
Sütés közben szétterülnek a sütik, fontos távol rakosgatni őket egymástól.
Nem kekszes állagú süti, inkább puhább, de nagyon finom!



18 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták lettek!

    Imádom ezeket a könyveket, a lányom happolt nekem 3 sütikrimit az egyik jobb mint a másik és olyan receptek is vannak benne ami a Süti édenben , válogatásban nem találhatóak meg. Éppen Az epertorta és a gyilkosság című könyvet olvasom, ha végére érek én is hozok belőle valami finomságot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nagyon jók. A történetek is, a receptek is.
      Várom mit hozol majd!

      Törlés
  2. A süti neve nagyon tetszik!!! :)) Most én is vágyom keksz jellegűre édességre is, pedig nem vagyok nagy kekszrajongó - és a férjem sem, de most valahogy jól jönne, úgyhogy tervezek hasonló kekszet sütni, aztán majd meglátjuk mi lesz belőle...? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Cseles neve van, nekem is tetszik:-) azt teszel bele amit találsz a kamrádban. Ügyeskedsz te valamit:-)

      Törlés
  3. Találó elnevezés! Nagyon finom lehet és mutatós apró sütemény!

    VálaszTörlés
  4. Most teljesen kétségbe estem....este 9 körül azért csak nem állok neki?? ;-DDD Guszta lett nagyon! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nehogy kétségbe ess:-) megkapod máskor is!:-)

      Törlés
  5. A leírást elnézve találó név, ezek szerint nem kell kétségbeesni, csak szétnézni a kamrában! :) Jól variálható, és biztosan fincsi is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így van Hankka, kevés dologból is születhet valami finomság:-)

      Törlés
  6. Nagyon jó a neve:) Meg maga a süti is:) Jó az ilyen süti, amit variálni lehet aszerint, hogy mi van otthon:)

    VálaszTörlés
  7. El is mentem gyorsan ezt a receptet mert ilyen kétségbeesett süti nekem is bármikor jól fog jönni! :)

    VálaszTörlés
  8. Ez jó! Sokszor marad egy kis ez, egy kis az - melyek külön már semmire sem elegendőek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És akkor nem kell kétségbeesni, sütni kell egy ilyen sütit:-)

      Törlés
  9. Tetszik a neve. :D Biztosan finom is. :)

    VálaszTörlés